Nog 1 maand te gaan - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu Nog 1 maand te gaan - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand te gaan

Door: Carlijn Oerlemans

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

30 April 2015 | Zweden, Södertälje

Hallo allemaal!

Ik dacht in Borås dat het aftellen begonnen was, maar eigenlijk is nu de eindstreep pas in zicht. Ik wist op een bijgeven moment dat ik na Borås nog terug zou gaan natuurlijk, maar nu is het echt bijna voorbij! Ik kan het zelf bijna niet geloven!

Morgen is het dag van de arbeid en zijn ze in Zweden vrij, dus dat scheelt, want mijn broers komen vannacht! Ze vliegen best laat dus ze komen pas ´s nachts aan! Maar het wordt echt super leuk! We hebben gisteren nog vanalles doorgesproken want ik wil dat ze wel makkelijk naar mij toe kunnen komen. Twee treinen en dan nog een stukje wandelen, maar het moet wel goed komen denk, Maarten blijft zeggen: "Ik ben er al eens geweest ik weet het allemaal wel en ik heb Google maps!" Nou vooruit dan, maar als ze verdwalen is het niet mijn schuld ;) Ik mag ze niet ophalen van het station in Södertälje, want ze komen waarschijnlijk rond half 2 pas aan, dus ja ik snap het wel, bezorgheid haha! Maar goed ik wacht wel gewoon lekker op mijn kamer, kan ik alvast wat slapen en natuurlijk zorgen dat het bed voor de jongens klaar staat en alles opgeruimd is. Gisteren heb ik nog gewassen dus al mijn kleren zijn in ieder geval schoon!

We weten nog niet precies wat we allemaal gaan doen, maar in ieder geval 1-2 dagen Stockholm en dan vrijdag (morgen) wat rustig aan omdat ze natuurlijk laat aankomen. We moeten morgen ook nog even boodschapjes doen voor het ontbijt en andere lekkernijen ;) Het gaat helemaal goedkomen! Volgende week zal er nog wel een blog volgen over wat we allemaal gezien en gedaan hebben.

Het belangrijkste waarom ik deze blog schrijf is eigenlijk dat ik nog maar 4 weken te gaan heb! Aan het einde van deze dag is de week weer voorbij en heb ik nog 4 weken te gaan, 17 dagen werken. Er is namelijk hemelvaart en pinksteren waardoor er nog wat dagen afvallen! Het gaat waarschijnlijk super snel, maar ik heb mijn verslag ook al bijna af, nog een aantal dingetjes. Om het weekend heb ik bezoek! Dit weekend Maarten en Jochem!!, dan een weekendje vrij, het weekend daarna MATTHIJS!!!!!, en dan weer een weekendje vrij en dan Papa en Mama!!! En dan rijden we naar huis!! Yes!

De reis voor papa en mama is veel voorbereidend werk, maar daar ben ik al heel ver mee. De heenreis is al gepland, hotel is uitgezocht, de route uitgestippeld en de pont tijden bekeken. Nu alleen alles nog boeken. Voor het verblijf heb ik al allemaal leuke dingen uitgekozen om te doen, alleen waarschijnlijk is het veel te veel, maar ja we kunnen zoveel mogelijk doen hoop ik. De terugreis wordt ook leuk, want de eerste dag rijden we naar zuid-Zweden waar we (hopelijk) kunnen stoppen in Helsingborg waar we een kei gaaf kasteel kunnen bekijken, maar ik weet niet of het allemaal in de planning past :) Daarna rijden we door naar het hotel in Malmö aan het strand dus kunnen we nog even genieten van het lange licht en hopelijk mooie weer. De dag daarna gaan we Malmö bekijken en slapen we in hetzelfde hotel, dat leek mij het makkelijkst inplaats van 300 hotels afstruinen (ofzoiets). De dag daarna rijden we naar Kopenhagen, want dat is maar 45 minuutjes, en dan doen we een dagje Kopenhagen. Daarna rijden we door naar het hotel dicht bij de pont zodat we in de ochtend meteen met de boot kunnen. Het hotel is ong 30 minuutjes van de pont. Vanaf de pont is het dan ineenkeer naar huis voor zon 6 uur, maar ja dan zit het er allemaal weer op! Dus de terugreis met heel veel leuke dingen op de planning! Maar voordat we vertrekken natuurlijk eerst een paar dagen Stockholm met Papa en Mama. De plannen zijn er, nu nog alles bespreken met papa en mama en dan boeken! Voordat alles uitverkocht is en ik opnieuw moet beginnen!

Het wordt echt fantastisch! Deze laatste 4 weken gaan voorbij vliegen! De verhalen van Jochem en Maarten zul je volgende week wel horen. Die week daarna lekker met Matthijs en daarna met Papa en Mama en dan is het het einde van mijn avonturen in Zweden!

Fijne dagen nog! En ik zie en spreek jullie snel! Geniet van het verhaal, dat eigenlijk niet heel veel zegt maar toch!

xx Carlijn

  • 30 April 2015 - 14:47

    Mama:

    Hoi schatteke,

    Ja, ze komen, die twee broers van jou, dat wordt reuze gezellig, lekker genieten, als dat weer voorbij is, komt je liefje Matthijs en dan..............eindelijk komen pappie en mammie.
    We hebben er zin in, maar voor nu en de komende weken, heel veel plezier samen.
    XXX mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Ik ga mijn minor in business administration doen in Borås, Zweden. Hier ga ik 5 maanden studeren en leuke dingen doen.

Actief sinds 08 Jan. 2020
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 8352

Voorgaande reizen:

08 Januari 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

16 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Afstudeerstage in Zweden

25 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Zweden

Landen bezocht: