Een weekje thuis met Pasen - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu Een weekje thuis met Pasen - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu

Een weekje thuis met Pasen

Door: Carlijn Oerlemans

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

12 April 2015 | Zweden, Södertälje

Hoi Hoi,

Dit keer is het niet zo heel lang geleden dat ik een verhaal heb geschreven, want dat heb ik gedaan voordat ik naar huis ging. Dat is ondertussen alweer een week geleden, maar toch! Ik ben een week naar huis gegaan en het was wel fantastisch! Ik heb het gevoel dat ik er niet zoveel van genoten heb als dat ik zou moeten hebben gedaan, maar het was een dubbel gevoel. Je bent lekker thuis met alle mensen waar je van houdt, maar je weet dat je terug moet en dat maakt het gewoon moeilijk. Gelukkig is het allemaal niet meer zolang en moet het allemaal goed komen, maar toch!

De week thuis heb ik wel veel leuke dingen gedaan! Ik ben naar de film geweest met Anique en Matthijs, ik ben sushi gaan eten met de hele familie, ik ben met mama naar Waalwijk geweest lekker gelunched, ik ben met Matthijs naar Burger's zoo geweest en lekker met pasen langs oma geweest, gegeten bij Matthijs en gebrunched bij ons. Toen was de week alweer voorbij. Elke dag heb ik iets gedaan en het was erg druk, niet erg veel vrije tijd dus, maar dat was niet erg. Ik ben ook nog langs school geweest en langs Scania Benelux, dat was ook wel leuk. Matthijs moest gewoon stagelopen dus had ik overdag niet zoveel te doen op woensdag en donderdag.

De vluchten die gingen natuurlijk weer niet zoals gepland, want wanneer wel?! Dit keer kon de vluchtmaatschappij er niets aan doen want er stond harde wind op Schiphol, dus het was voor onze eigen veiligheid. Alle vliegtuigen die dag hadden vertraging, maar ik kwam aan bij de paspoortcontrole en die man zegt ow! misschien kun je een eerdere vlucht halen (die zou over 45 minuten gaan ong.) Dus ik al een beetje jeej, want ik wist dat ik nog 3 uur moest wachten voordat mijn originele vlucht zou gaan. Het was toen kwart over 6, de mensen gingen instappen en ik dacht ik wacht even met vragen want het is super druk daar. Ga ik het uiteindelijk vragen als de mensen ingestapt zijn om kwart voor 7, zegt die mevrouw: "Tot vijf over half 7 liet ik mensen toe" Nou daar ga je dan met je sociale gedrag! Dus toen moest ik nog 4 uur zitten op het vliegveld want mijn vlucht ging om tien voor 8, maar uiteindelijk vertrok hij pas om 10 over half 11, dus 3 uur later, maar ik was er natuurlijk al dus uiteindelijk heb ik in het totaal bijna 5 uur op het vliegveld mogen doorbrengen. Gelukkig heeft Maarten en mama mij gezelschap gehouden met facetime en heb ik een aflevering Greys Anatomy gekeken op mijn laptop. Uiteindelijk kwam ik dan om kwart voor 1 s nachts op het vliegveld aan en daar stonden papa en Matthijs! Ik voelde me niet zo lekker want de daling was echt schokkerig door de wind en alles. Maar ik was blij dat ze er waren, snel naar huis en om 3 uur eindelijk in bed!

De terug reis was natuurlijk ongeveer hetzelfde verhaal, alleen had de vlucht 1 uur vertraging omdat het vliegtuig uit manchester een uur vertraging had en dat zou ons vliegtuig worden, gelukkig viel dat allemaal wel mee en was ik om half 11 s avonds thuis. Toen zat de week er helaas weer op en moest ik dinsdag de realiteit weer onder ogen zien!

Al met al, het was een super week, ik heb wel het gevoel dat afgelopen week mijn heimwee zeer extreem was, ik heb nog nooit de hele dag met tranen in mijn ogen gezeten, maar het gaat al wel wat beter. Ik moet maar zo denken dat het super snel voorbij is en nog maar 7 weken vanaf maandag. In het totaal nog maar 31 dagen werken wat eigenlijk helemaal niet veel is.

Ook Jochem en Maarten hebben hun vlucht geboekt voor 30 april tot 4 mei dus die komen eraan! Dus het wordt lekker plannen wat we allemaal gaan doen! Ze komen al over iets minder dan 3 weken dus het gaat allemaal razendsnel! Matthijs komt hopelijk met hemelvaart dus dat is 1,5 week nadat Jochem en Maarten weer weg zijn en dan nadat Matthijs is geweest komen papa en mama mij ophalen met de Nieuwe TIGUAN! 2 weken nadat Matthijs is geweest, dus omdat alles zo kort op elkaar is kan het niet langzaam gaan! Dan heb ik bijna elke week iets om naar uit te kijken. Binnenkort beginnen met plannen van papa en mama's reis, waar te slapen en waar te stoppen en wat we allemaal gaan doen! Hetzelfde voor Maarten en Jochen en Matthijs natuurlijk dus ik kijk er super naar uit!

Ik mis iedereen heel erg, maar als ik terug ben is alles voorbij en kan het echte leven beginnen! 7 juni zijn we weer thuis! Daar kijk ik naar uit!

Dikke kus en knuffel en tot snel!
Bedankt voor de leuke week!

xxxxx Carlijn

  • 12 April 2015 - 19:48

    Iedje Peters:

    hoi lieve Carlijn...die week heeft je goed gedaan lees ik wel...en al die andere plannen die je nog hebt...maat kom je nog wel aan je afstuderen toe....haha
    heel veel succes nog met alle leuke en minder leuke dingen...en tot over enkele weken..dikke kus van tante Iedje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Ik ga mijn minor in business administration doen in Borås, Zweden. Hier ga ik 5 maanden studeren en leuke dingen doen.

Actief sinds 08 Jan. 2020
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 8353

Voorgaande reizen:

08 Januari 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

16 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Afstudeerstage in Zweden

25 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Zweden

Landen bezocht: