We are half way! - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu We are half way! - Reisverslag uit Södertälje, Zweden van Carlijn Oerlemans - WaarBenJij.nu

We are half way!

Door: Carlijn Oerlemans

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

24 Maart 2015 | Zweden, Södertälje

Hallo allemaal!

Tijd voor een nieuw verhaal, het lijkt alsof ik het super druk heb omdat ik bijna geen verslagen schrijf. Misschien heb ik het ook wel een beetje druk maar ik heb ook bijna niks om te vertellen… Ik wil jullie gewoon laten weten dat het goed gaat met mij en dat ik al op de helft ben!
De thesis gaat ook goed, en ik heb afgelopen maandag mijn research proposal in moeten leveren. Dit is waar je je onderzoek wat je hebt gedaan naar het probleem presenteert en dan een oplossing voorstelt en ook beschrijft hoe je deze oplossing wilt gaan testen. Binnenkort de feedback en hopelijk is het goed genoeg! Ik heb mijn best gedaan en meer kun je niet doen :)

Op stage is het deze week een beetje rustig want ik moet informatie verzamelen voor mijn onderzoek, maar de mensen hebben het altijd druk. Ik heb al een afspraak in de business unit in Stockholm om naar individuele trucks te kijken en te vergelijken. Voor Frankrijk moet ik nog informatie krijgen, maar er werd eerst gezegd eind maart, en ik dacht ik zal eens mailen of het deze week kan en nu is het einde van deze week, dus nog even wachten. Dat is wel het nadeel dat je altijd moet wachten omdat mensen druk zijn denk ik, maar ja ik kan dan niet verder. Vandaar dat ik dit verhaal dus ook onder werktijd heb geschreven…. Ach ja, beter dan dat ik uit mijn neus zit te eten.

Een aantal weken geleden ben ik naar Stockholm geweest naar het Fotografiska, dit is een museum met verschillende tentoonstellingen van (beroemde) fotograven en dan hangen er allemaal foto´s. Eerst dacht ik dat is niets voor mij, maar het was heel gaaf. De eerste tentoonstelling (weet niet meer van wie) had heel veel foto´s van beroemde mensen en allemaal zwart wit. Bijvoorbeeld van Michael Jackson en Tina Turner en zo allemaal, ik weet niet meer precies. De tweede tentoonstelling was van een meneer uit Irak geloof ik en die had foto´s uit het normale leven, maar ze waren heel warm (warme kleuren). De laatste tentoonstelling was abstract. Het was niet met een fototoestel gemaakt maar allerlei kleuren en het was niet iets specifieks. Ik weet het allemaal niet meer precies, maar ik vond het heel leuk. Daarna ben ik naar het Nobelmuseum gegaan, van Mr. Nobel. Dat was ook wel leuk, maar minder, het was erg ongestructureerd, dus ik wist niet waar ik moest beginnen, maar je zag van 1900-2014 alle mensen die gewonnen hadden in bepaalde segmenten. Dus in geneeskunde, natuurkunde, vrede, wetenschap, enzovoorts. Dat vond ik wel interessant. En een persoon had de vrede prijs gekregen omdat ze voor haar man in de gevangenis kleding breidde zodat hij warm bleef :P Dus ja wie weet win ik ook nog eens een nobelprijs ;)

Het aller aller aller aller leukste wat er volgende week gaat gebeuren is dat ik dinsdag avond naar huis vlieg!!! Dus nog 7 nachten slapen! Ik kijk er zo erg naar uit, ik mis iedereen echt heel erg! Het is best eenzaam hier, maar ja ik ben ook niet zo goed in contacten leggen, ik ben liever lekker alleen in mijn bedje series aan het kijken ;) Ik heb al allemaal leuke dingen gepland en ik ben tot en met maandag (2de paasdag) thuis :) Ik ga met Matthijs naar de dierentuin omdat we dan bijna (20 april) 1,5 jaar samen zijn. Misschien ook nog wel sushi eten :) Verder nog naar de kapper natuurlijk, want anders stap ik er strax nog op. Met mama lekker lunchen en shoppen in Waalwijk, en misschien nog wel tennissen. Verder nog lang Scania Benelux mijn gezicht laten zien en nog even langs school misschien. Drukke week dus, maar wel fantastisch omdat ik lekker met Matthijs en mijn familie kan zijn! Heerlijk, ik kijk er zoo naar uit! Jammer dat ik daarna weer terug moet, maar ja dat is wel goede motivatie en ik ben dan al over de helft en hoef ik nog maar iets meer dan 1,5 maand! Mijn broers komen hopelijk nog langs en Matthijs hopelijk ook en dan op het einde mijn ouders en dan met de auto lekker terug. Lekker sightseeing!

Ook zit ik te denken over een master, maar dat is echt ingewikkeld. Degene die mij super leuk lijkt, kan ik niet doen omdat mijn opleiding niet aan de eisen voldoet -.- Wie weet kom ik er toch, we moeten het goed uitzoeken en dan zien we het wel. Jammer dat ik niet naar de opendagen kan dat is echt balen, maar misschien gaan we wel gewoon werken! Geen idee wat de toekomst gaat brengen nu.

Dit was het eigenlijk wel weer… Ik heb niet veel te vertellen zie je wel! Maar er staan leuke dingen op het programma! Mijn Nederlands doet het ook nog best wel goed geloof ik :) Het is echt raar dat ik al een tijdje niet meer echt continue Nederlands heb gesproken, alleen als ik met mama en papa facetime of met Matthijs Skype. Wel typ ik natuurlijk Nederlands elke dag dus dat scheelt, maar soms moet ik wel nadenken.

Leuk dat jullie het weer gelezen hebben! Wie weet zie ik een aantal van jullie snel!

Kus en Knuffel
Carlijn

  • 24 Maart 2015 - 15:21

    Joanneke:

    Zo te lezen gaat het erg goed daar. Ik hoop dat we je met pasen nog even zien. Goede terugvlucht!

  • 24 Maart 2015 - 16:05

    Karen:

    leuk Carlijn, wateren verhaal, leuk dat je weer even thuis komt, ik heb er zin in.
    Tot volgende week. XXX mama

  • 24 Maart 2015 - 20:51

    Iedje Peters:

    hoi Carlijn...leuk weer iets van je te lezen....wat ben je cultureel bezig zeg....weet je ook eens wie Tina Turner is. Daar hebben je moeder en ik nog op gedanst...haha.
    Ja afhankelijk zijn van anderen mensen is altijd lastig..maar het komt goed moet je maar denken...
    Misschien zie ik je ook nog volgende week....en ook paaseitjes zoeken hier hè
    lieve groeten van tante Iedje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Ik ga mijn minor in business administration doen in Borås, Zweden. Hier ga ik 5 maanden studeren en leuke dingen doen.

Actief sinds 08 Jan. 2020
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 8351

Voorgaande reizen:

08 Januari 2020 - 31 December 2020

Mijn eerste reis

16 Januari 2015 - 05 Juni 2015

Afstudeerstage in Zweden

25 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Studeren in Zweden

Landen bezocht: